Vores værktøj til at administrere din tilladelse til vores brug af cookies er midlertidigt offline. Derfor mangler der muligvis nogle funktioner, der kræver dit samtykke til brug af cookies.
BMW PERSONAL COPILOT: AUTONOM KØRSEL.
Hjælper dig, når du ønsker det.
I fremtiden vil du kunne nyde hver eneste tur i din BMW endnu mere, end du allerede gør i dag. Her vil du nemlig have valget mellem selv at køre bilen og få hjælp fra diverse assistentsystemer eller lade bilen køre autonomt. Alle de innovative kørselsteknologier fra BMW er samlet under et inden for området automatiseret kørsel: Assistentsystemerne fra BMW Personal CoPilot giver dig en forsmag på fremtiden. En fremtid, hvor det bliver endnu mere sikkert, endnu mere økonomisk og endnu mere begejstrende at køre BMW – og hvor hver eneste øjeblik vil kunne nydes i afslappet stil.
I fremtiden vil du kunne nyde hver eneste tur i din BMW endnu mere, end du allerede gør i dag. Her vil du nemlig have valget mellem selv at køre bilen og få hjælp fra diverse assistentsystemer eller lade bilen køre autonomt. Alle de innovative kørselsteknologier fra BMW er samlet under et inden for området automatiseret kørsel: Assistentsystemerne fra BMW Personal CoPilot giver dig en forsmag på fremtiden. En fremtid, hvor det bliver endnu mere sikkert, endnu mere økonomisk og endnu mere begejstrende at køre BMW – og hvor hver eneste øjeblik vil kunne nydes i afslappet stil.
AUTONOM KØRSEL VIL FORANDRE VORES LIV.
BMW's ekspert Elmar Frickenstein om fremtiden for individuel mobilitet.
AUTONOM KØRSEL VIL FORANDRE VORES LIV.
BMW's ekspert Elmar Frickenstein om fremtiden for individuel mobilitet.
Elmar Frickenstein, Senior Vice President Fully Automated Driving, Advanced Driver Assistance Systems"Vi ser os selv i en pionerrolle, hvor vi forfølger en helt ny tilgang til den revolution, der er i gang i bilindustrien."
AUTONOM KØRSEL – EN UFORGLEMMELIG OPLEVELSE.
DEN FØRERLØSE FREMTID SET INDEFRA.
Fremtiden flytter ind – fordi autonom kørsel ikke alene vil vende op og ned på den individuelle mobilitet, som vi kender den i dag, men også påvirke måden vi indretter bilerne på. Ud over dit hjem og din arbejdsplads vil bilen blive det tredjestørste leverum, der stimulerer alle fem sanser.
Deltagerne i en undersøgelse, som BMW har iværksat, har bidraget med detaljerede skitseringer, der beskriver, hvad folk lægger særligt stor vægt på i denne proces. Så snart du tager plads i bilen, vælger du din personlige profil og en af indstillingerne "Arbejde", "Afslapning" eller "Familie og socialt netværk". Kabinen indretter sig efter dine foretrukne indstillinger, som omfatter funktioner, belysning og lydmiljø samt klimaindstillinger.
Ud over diverse luksusudstyr og generøst dimensionerede kabinedetaljer, som inspirerer til såvel afslapning som arbejde, er den intelligente kabine indrettet uden nogen form for knapper eller betjeningselementer.
Al kommunikation med din selvkørende BMW sker ved hjælp af tale, øjenbevægelser og håndtegn. Uanset om du ønsker at følge de seneste nyheder, få foretaget et helbredstjek eller dykke ned i en helt anden verden med virtual reality.
AUTONOM KØRSEL I DAG.
Flåden af autonome BMW testkøretøjer er på arbejde rundt omkring i verden.
Et fælles mål: Visionære ændringer. BMW Group har igennem længere tid arbejdet på at udvikle løsninger, som skal føre os hele vejen til helt selvkørende biler. Hjertet i vores forskning er en flåde bestående af 40 BMW 7-serie testkøretøjer, som tilbagelægger tusindvis af kilometer på diverse lokationer rundt omkring i både Europa og USA med det formål at blive i stand til at mestre de ekstremt komplekse udfordringer, der venter forude, inden teknologien er klar til serieproduktion.
Vores testkøretøjer kan p.t. køre højt- og fuldautomatiseret – hvilket betyder, at bilen har den fulde kontrol over kørslen, mens føreren af bilen kan rette sin opmærksomhed mod andre gøremål.
BMW's målsætninger er at realisere autonom kørsel inden for et pilotprogram i 2021 og sende den første højtautomatiserede BMW seriemodel på gaden: BMW iNext. Denne bil vil være i stand til at køre helt autonomt.
PÅ VEJ MOD AUTONOM KØRSEL.
Viser vejen med kunstig intelligens.
Ingen hænder på rattet, men alligevel er alt under kontrol – din BMW vil kunne reagere sikkert og forudsigeligt på den øvrige trafik i enhver tænkelig situation. Ved hjælp af kunstig intelligens og ultra moderne hardware og software vil bilen selvstændigt kunne mestre samtlige trafikale situationer. Forudseende kørsel betyder, at enhver autonomt kørende BMW vil kunne reducere risikoen for ulykker markant og ideelt set helt undgå dem. Din BMW vil være i stand til at lære, og den kan guide dig roligt og med stort overskud gennem tæt trafik og bilkøer, samtidig med at den bruger markant mindre energi.
OPLEV MORGENDAGENS FRIHED I DAG.
I mange BMW modeller kan du allerede nyde morgendagens frihed. Der findes allerede talrige innovative, delvist automatiserede assistentsystemer, som øger kørselssikkerheden og gør dit liv mere behageligt. Ikke kun mens du kører, men også når du parkerer. Se fordelene ved disse intelligente assistentsystemer, og oplev, hvor mange fremtidsteknologier der allerede findes i BMW bilerne i dag.
OPLEV MORGENDAGENS FRIHED I DAG.
I mange BMW modeller kan du allerede nyde morgendagens frihed. Der findes allerede talrige innovative, delvist automatiserede assistentsystemer, som øger kørselssikkerheden og gør dit liv mere behageligt. Ikke kun mens du kører, men også når du parkerer. Se fordelene ved disse intelligente assistentsystemer, og oplev, hvor mange fremtidsteknologier der allerede findes i BMW bilerne i dag.
ASSISTENTSYSTEMER FRA BMW.
Du kan trygt stole på assistentsystemerne, når du er på farten. De gør din BMW endnu mere intelligent. Nyd afslappende og sikker kørsel – i enhver kørselssituation, ved manøvrering og ved parkering. Nyd følelsen af at være i sikre hænder med assistentsystemerne BMW Personal CoPilot ved din side.
Intelligent kørsel.
Intelligent parkering.
Intelligent sikkerhed.
Brændstofforbrug og CO2-udledning.
Strømforbrug og CO2-udledning for BMW i3 (94 Ah)(3):
Brændstofforbrug i km/liter (blandet kørsel): 0
CO2-udledning i g/km (blandet kørsel): 0
Strømforbrug i kWh/100 km: 13,1-13,6Eldrevet rækkevidde i km (blandet kørsel): 290-300
Typisk opnået eldrevet rækkevidde i km: Op til 200Strømforbrug og CO2-udledning for BMW i3 (94 Ah) med Range Extender(3):
CO2-udledning i g/km (blandet kørsel): 13-14
Strømforbrug i kWh/100 km (blandet kørsel): 11,5-11,9
Brændstofforbrug i km/liter (blandet kørsel): 166,7
Eldrevet rækkevidde i km (blandet kørsel): 225-235
Typisk opnået total eldrevet rækkevidde i km: Op til 330Strømforbrug og CO2-udledning for BMW i3s (94 Ah)(3):
Brændstofforbrug i km/liter (blandet kørsel): 0
CO2-udledning i g/km (blandet kørsel): 0
Strømforbrug i kWh/100 km: 14,3
Eldrevet rækkevidde i km (blandet kørsel): 280
Typisk opnået eldrevet rækkevidde i km: Op til 200Strømforbrug og CO2-udledning for BMW i3s (94 Ah) med Range Extender(3):
Brændstofforbrug i km/liter (blandet kørsel): 142,9
CO2-udledning i g/km (blandet kørsel): 14
Strømforbrug i kWh/100 km (blandet kørsel): 12,5
Eldrevet rækkevidde i km (blandet kørsel): 220
Typisk opnået eldrevet rækkevidde i km: Op til 330Det anførte brændstofforbrug og CO2-udledningen er fastsat i henhold til Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EF) 715/2007 af 20. juni 2007 gældende på tidspunktet for typegodkendelsen af det pågældende køretøj. De anførte tal er baseret på et køretøj med det standardudstyr, som køretøjet leveres med på det tyske marked, og det viste interval er baseret på de forskellige størrelser af valgte fælge og dæk.
Brændstofforbruget og CO2-udledningerne for køretøjer mærket med (3) er fastsat ud fra den nye WLTP-norm (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) og er herefter omkonverteret til de tilsvarende værdier under NEDC-normen (New European Driving Cycle) for at sikre sammenlignelighed mellem køretøjer. [Såfremt afgifter og beskatning af køretøjet er baseret på CO2-udledningen, kan der være afvigelse mellem den her angivne CO2-udledning for disse køretøjer og CO2-udledningen anvendt til beregning af beskatning og afgifter som følge af national lovgivning.]
Specifikationerne for CO2-effektivitet fastlægges med udgangspunkt i EU-direktivet 1999/94/EF og gældende europæisk lovgivning på udarbejdelsestidspunktet. De anførte værdier for brændstofforbrug, CO2-udledning og energiforbrug er beregnet med afsæt i NEDC-cyklussen for klassifikationen.
En oversigt over brændstoføkonomi, CO2-emissioner og strømforbrug med tal for alle nye personbilmodeller fås gratis på alle salgssteder og kan derudover ses på Trafikstyrelsens hjemmeside http://bilviden.dk/Energi-og-miljo.aspx.