WHAT TO EXPECT WHEN RETURNING YOUR CURRENT BMW

RETURNERING AF DIN LEASEDE BMW.

Nemt og fleksibelt med en komplet trin-for-trin-vejledning og skadetjek.

RETURNERING AF DIN LEASEDE BMW.Nemt og fleksibelt med en komplet trin-for-trin-vejledning og skadetjek.

BLIV KLAR TIL DET SIDSTE FARVEL.

7 trin for dig, der skal aflevere din leasingbil tilbage.

Det går hurtigt, når man har det sjovt. Lige så meget som vi håber, du har elsket tiden med din leasede BMW, lige så let håber vi, at det skal være at aflevere bilen igen. Her kommer vores tips til, hvad du skal huske på, inden du afleverer bilen, hvordan du skal håndtere eventuelle skader, og hvad der sker på dagen, hvor du afleverer bilen.  

Læs mere

Trin 1. Kontroller bilen for eventuelle skader.

SCHEDULE A PRE-INSPECTION

Du bør kontrollere bilen inden aflevering, så du ikke bliver faktureret for skader, der ikke betragtes som ordinær slitage, på din slutfaktura. Tag udgangspunkt i de følgende eksempler, så du lettere kan vurdere, hvad du skal reparere inden afleveringen. Kontakt din nærmeste BMW forhandler, hvis du tror, du har en skade, der er dækket af garantien.

Trin 2. Registrer skaden hos dit forsikringsselskab.

SCHEDULE A PRE-INSPECTION

Inden du udbedrer en skade, skal du kontakte dit forsikringsselskab for at få hjælp til og vejledning om, hvilke skader din forsikring dækker. Hvis du har en BMW Forsikring, kan du læse mere om hvad denne dækker på nedenstående side.

Trin 3. Få klaret skaderne på et BMW Serviceværksted.

MAKE NECESSARY REPAIRS

Alle skader skal ordens på et BMW Serviceværksted og anvende BMW Originaldele. Kontakt dit nærmeste BMW Serviceværksted, og få personlig rådgivning inden en reparation. 

Husk på:

  • Alle skadesreparationer skal være udført fagligt korrekt på et autoriseret BMW Serviceværksted med BMW Originaldele.
  • Hvis bilen ikke er repareret ved aflevering, vil du blive faktureret for det.
  • Har du ikke mulighed for at afhjælpe skaderne inden afleveringen? Medbring skadesanmeldelsen fra dit forsikringsselskab, hvoraf det tydeligt fremgår, hvilken skade anmeldelsen omfatter, samt skadesnummer og selvrisiko.

Trin 4. Kontroller, at du har fået udført alle tjek og serviceeftersyn.

RETURN YOUR BMW

Eftersyn og kontrol i henhold til bilens serviceinterval er afgørende for, at garantien er gyldig. På bilens display kan du se, hvornår næste eftersyn skal udføres. 

  • Du vil blive faktureret på din slutfaktura, hvis du ikke har fået udført alle serviceeftersyn.
  • Hvis eftersynet er blevet udført 10% for sent eller mere, vil du blive faktureret.
  • Beløbene er faste, og alle detaljer fremgår af leasingaftalens generelle betingelser.

Trin 5. Sørg for, at alle løbende afgifter er blevet betalt.

ACCESS YOUR VEHICLE RETURN STATEMENT

Det er vigtigt, at du betaler alle løbende afgifter, der er forbundet med bilen – fx udgifter som den grønne ejerafgift. Du kan læse nærmere i leasingaftalens generelle betingelser under punkt 6.

 

Trin 6. Forbered bilen til en obligatorisk kontrolgennemgang.

ACCESS YOUR VEHICLE RETURN STATEMENT

Når du returnerer bilen hos dit FDM testcenter, bliver der udført en obligatorisk kontrolgennemgang. Under kontrolgennemgangen udfylder serviceteknikeren en protokol, hvor alle skader, der ikke klassificeres som ordinær slitage, bliver udspecificeret. 

Du skal have gjort følgende for at bilen skal kunne godkendes:

  • Repareret eller anmeldt alle skader til dit forsikringsselskab, og skadesanmeldelsen skal ligge i bilen og indeholde en beskrivelse af skadens omfang samt omfatte skadesnummer og selvrisiko.
  • Rengjort bilen ind- og udvendigt samt eventuelle tilhørende sommer-/vinterdæk.
  • Tøm bilen for personlige ejendele, og fjern alt eftermonteret udstyr.

Trin 7. Returner bilen og tilbehøret hos dit FDM testcenter.

ACCESS YOUR VEHICLE RETURN STATEMENT

Din sidste dag med bilen er kommet, og du skal kontrollere, at alt tilbehør, der skal returneres, er med. Hos FDM testcentret bliver bilen kontrolleret ind- og udvendigt, og følgende skal være med: 

  • 2 nøgler
  • Registreringsattesten, instruktionsbogen og displaynøglen
  • Sommerdæk
  • Vinterdæk (hvis de er omfattet af aftalen)
  • RunFlat-dæk (hvis bilen er udstyret med denne type dæk)
  • Ladekabler (hvis du har haft en plug-in-hybrid eller en elbil)
  • Fjernbetjening til parkeringsvarmer
  • Advarselstrekant
  • Nøgle til anhængertræk
  • Punkteringssæt og kompressor (hvis det er omfattet af aftalen)

TIL SIDST KOMMER SLUTFAKTURAEN.

Du modtager slutfakturaen ca. 1 måned efter afleveringen. Her udspecificeres eksempelvis omkostningerne til de skader, der er blevet noteret i protokollen ved kontrolgennemgangen. Hvis du har kørt mere end det aftalte antal kørte kilometer, vil dette blive faktureret i henhold til aftalen. Et lavere antal kørte kilometer end fastsat i aftalen udbetales hvis det fremgår af kontrakten.
BMW 8-serie
BMW 8-serie Coupé

Faktura.

Læs mere om de løbende betalinger og slutfaktura her.

Læs mere
BMW 8-serie Cabriolet

Hvilken bil er din næste drømmebil?

I BMWs brede modeludvalg kan du altid finde en bil, der passer til lige præcist dine behov.

Se mere om alle vores modeller
BMW 8-serie Gran Coupé

BMW Billån.

Se, hvilke finansieringsmuligheder du har, og indfri drømmen om at eje din egen BMW.

Mere om BMW Billån

GENNEMGANG AF DIN LEASINGBIL.

Hvad er egentlig ordinær slitage, og hvad skal udbedres? Her får du svaret.

KARROSSERI.

EXTERIOR

Accepteret tilstand

 

A green checkmark signifying details that do not need repair.Bløde” buler, som ikke kræver nylakering – i den øvre del
            af karrosseriet op til ø 10 mm, i den nedre del op til ø 30 mm
            (maks. t o buler per del)

A green checkmark signifying details that do not need repair.Udførte reparationer, som ikke er synlige fra den angivne
             vurderingsafstand.

 

 

 

Læs mere
EXTERIOR

Ikke-accepteret tilstand

 

”Bløde” buler større end ø 10 mm (i den nedre del af karrosseriet
            større end ø 30 mm), skarpe buler eller buler, der kræver nylakering.

Usagkyndigt udførte reparationer.

Udspartlinger med en tykkelse på mere end 1 mm.

Gamle skader af enhver artSkader, der ikke kan poleres væk.

Ændringer på bilen, som ikke gør det muligt at genskabe deni original
            stand, fx ikke lukkede borehuller i karrosseridele.

Samtlige defekter eller uacceptabel slitage på bilens mekaniske dele
            (motor- og transmissionsdele, styretøj, bremser osv.).

Læs mere

LAKERING.

EXTERIOR

Accepteret tilstand

 

A green checkmark signifying details that do not need repair.Mindre lakskader, der ikke kræver omlakering – fx lakskader,
            der kan poleres væk.

A green checkmark signifying details that do not need repair.Små lakskader, som ikke kræver nylakering, fx ridser i
            lakoverfladen, som kan poleres væk.

A green checkmark signifying details that do not need repair.Lakreparationer, som opfylder BMW Group’s produktionsstandard
            og således ikke er synlige fra den angivne vurderingsafstand.

A green checkmark signifying details that do not need repair.Let forvitret lak som følge af miljøpåvirkninger.

A green checkmark signifying details that do not need repair.Typiske spor i lakken, som de fx opstår i vaskeanlæg.

A green checkmark signifying details that do not need repair.Små stenslag op til 5 stk. pr. 100 cm² (10 cm x 10 cm).

Læs mere
EXTERIOR

Ikke-accepteret tilstand

Ridser, der går gennem dæklakken (klarlakken).

Efterlakeringer eller lakreparationer, som ikke svarer til BMW Group’s
            standard og/eller farvemæssigt afviger fra eller tydeligvis ikke er
            i plan med originallakken.

Nedbrydning af lakken (fx korrosion osv.), som øjeblikkeligt
            bemærkes fra den angivne vurderingsafstand.

Små stenslag med stor tæthed (mere end 5 stk. pr. 100 cm² )
            (10 cm x 10 cm).

Store stenslag og/eller stenslag med rustdannelse under lakken.

Lakskader og farveafvigelser forårsaget af folieskilte og mærkater.

Skader forårsaget af selvklæbende mærkater eller ved fjernelse
            heraf (tekst mangler til sidst).

Læs mere

KOFANGERE / SIDEPANELER.

EXTERIOR

Accepteret tilstand

 

A green checkmark signifying details that do not need repair.Små ridser eller mindre lakafskrabninger (normalt i hjørneområdet),
            som ikke trænger gennem til grundmaterialet og hvis længde er under
            100 mm.

A green checkmark signifying details that do not need repair.Små ridser eller mindre lakafskrabninger (normalt i hjørneområdet),
            som trænger gennem til grundmaterialet og hvis længde er under
            20 mm.

A green checkmark signifying details that do not need repair.Mindre afskrabninger eller tryk i gummilister, som hverken
            påvirker soliditeten eller den optiske fremtoning negativt.

A green checkmark signifying details that do not need repair.En mindre bule (under ø 30 mm uden lakskade) pr. komponent.

Læs mere
EXTERIOR

Ikke-accepteret tilstand

 

Brud eller revner.

Deformationer, som ses fra den angivne vurderingsafstand eller
            som medfører, at en given del ikke sidder perfekt.

Deformationer af kofangerkerne eller-beslag.

Skrammer eller tryk i gummilister, som påvirker soliditeten
            og/eller den optiske fremtoning negativt.

Læs mere

RUDER / LYGTER.

EXTERIOR

Accepteret tilstand

 

A green checkmark signifying details that do not need repair.Isolerede stenslag (ikke større end 5 mm) og/eller afsplintninger
            uden for førerens synsfelt.

A green checkmark signifying details that do not need repair.Meget små stenslag eller afsplintninger op til 10 stk. pr. 100 cm²
            (10 cm x 10 cm), som hverken ses fra den angivne vurderingsafstand
            eller påvirker udsynet negativt.

A green checkmark signifying details that do not need repair.Ridser, som ikke er synlige fra den angivne vurderingsafstand.

Læs mere
EXTERIOR

Ikke-accepteret tilstand

 

Brud- og/eller revnedannelser.

Meget små stenslag eller afsplintninger, som overstiger
            10 stk. pr. 100 cm² (10 cm x 10 cm).

Tydelige stenslag eller afsplintninger i førerens synsfelt.

Stenslag eller afsplintninger større end 5 mm.

Utætte for- eller baglygter.

Beskadigede forlygter, baglygter eller lygtehuse.

Læs mere

DÆK / FÆLGE / HJULKAPSLER.

EXTERIOR

Accepteret tilstand

 

A green checkmark signifying details that do not need repair.Resterende mønsterdybde på mere end: 1,6 mm for sommerdæk,
            vinter- og helårsdæk.

A green checkmark signifying details that do not need repair.Mindre slidspor på siden af dækket.

A green checkmark signifying details that do not need repair.Små overfladiske ridser og skrammer på fælgkanten
            op til 50 mm i længden.

A green checkmark signifying details that do not need repair.Begyndende rustdannelse (fx på grund af vejsalt).

A green checkmark signifying details that do not need repair.Skrammer på hjulkapsler med en længde på under 100 mm.

A green checkmark signifying details that do not need repair.Bilen er monteret med sommerdæk.

A green checkmark signifying details that do not need repair.Bilen er monteret med vinterdæk, sommerdæk følger med.

A green checkmark signifying details that do not need repair.En mindre bule (under ø 30 mm uden lakskade) pr. komponent.

Læs mere
EXTERIOR

Ikke-accepteret tilstand

 

Resterende mønsterdybde på mindre end: 1,6 mm for
            sommerdæk, vinter- og helårsdæk.

Uensartet slid af dækmønster (kræver sporing).

Flade punkter, savtakker osv., revner eller snit i dækkene.

Tydeligt materialeslid på dæksider eller fælge.

Revner, deformationer osv. på fælge.

Brud eller revner på hjulkapsler.

Manglende eller uoriginale hjulkapsler.

Bilen er monteret med vinterdæk uden medfølgende sommerdæk.

Læs mere

INTERIØRET.

EXTERIOR

Accepteret tilstand

 

A green checkmark signifying details that do not need repair.Små ridser eller skrammer som følge af normal foreskreven brug.

A green checkmark signifying details that do not need repair.Normalt slid på tæpper og indtræk.

A green checkmark signifying details that do not need repair.Brandmærker, som ikke ses fra den angivne vurderingsafstand
            og således ikke kræver reparation eller udskiftning.

A green checkmark signifying details that do not need repair.Små borehuller, som ikke befinder sig i førerens hhv. passagerernes
            synsfelt, fx på undersiden af instrumentpanelet.

Læs mere
EXTERIOR

Ikke-accepteret tilstand

 

Ridser, snit, huller, brud osv., eller deformationer af formdele.

Beskadigelse af sikkerhedsseler eller sikkerhedslåse.

Snavs og misfarvning, som kræver rengøring.

Skimmel eller unormal lugt.

Manglende dele som nakkestøtter, afdækninger, sæderækker
            osv.(se også leveringsomfang/leasingkontrakt).

Revnede eller løse gummilister fx i døre og bagklap.

Borehuller i førerens hhv. passagerernes synsfelt, fx i
            instrument- panelet, midterkonsollen, dørbeklædninger osv.

Store huller, som fx opstår ved montering af højtalere i
            dørbeklædningen eller „hattehylden“.

Samtlige skader eller uforholdsvis slitage på elektriske
            komponenter (klimaanlæg, radio osv.).

Læs mere

ALMINDELIGE SPØRGSMÅL OG SVAR OM AT RETURNERE EN LEASINGBIL.

  • Hvornår kan jeg aflevere leasingbilen tilbage?
  • Hvor kan jeg aflevere leasingbilen tilbage?
  • Hvad skal jeg have med, når jeg afleverer bilen tilbage?
  • Kan jeg lave en gennemgang af leasingbilen på forhånd?
  • Hvad gør jeg, hvis der opstår skader, efter at jeg har afleveret bilen tilbage?
  • Jeg skal skifte dæk på leasingbilen. Hvilke krav er der til dækkene?
  • Hvor mange kilometer om året må jeg køre?
  • Hvordan beregnes kilometer, hvis jeg opsiger aftalen før tid?
  • Skal jeg fjerne eftermonteret udstyr på leasingbilen inden aflevering?

FLERE EKSEMPLER PÅ SKADER? DOWNLOAD VORES SKADESKATALOG.