Vores værktøj til at administrere din tilladelse til vores brug af cookies er midlertidigt offline. Derfor mangler der muligvis nogle funktioner, der kræver dit samtykke til brug af cookies.
PERFORMANCE+
Køredynamikken i BMW M3 Sedan.
Overbevisende på racerbanen. Imponerende på vejen. Ikke mindst med M Competition-pakken, der fås som ekstraudstyr. Pakken optimerer motorydelsen til 450 hk og indeholder derudover en række innovative motorsportsteknologier, som trimmer bilens sporty karakter. Den specialkonfigurerede adaptive M undervogn, det aktive M differentiale, M Servotronic og den 7-trins M dobbeltkoblingsgearkasse er alle med til at flytte grænserne for, hvad BMW M3 Sedan og du kan præstere.
BMW M3 Sedan:
Brændstofforbrug i km/liter (blandet kørsel): 10,9 (12,0)
CO2-udledning i g/km (blandet kørsel): 209 (194)
Værdierne i parentes gælder modellerne med 7-trins M dobbeltkoblingsgearkasse med Drivelogic.
Værdierne for brændstofforbrug er beregnet på grundlag af NEDC-kørselscyklussen og afhænger af den valgte fælg- og dækstørrelse. De viste modeller omfatter ekstraudstyr.
Overbevisende på racerbanen. Imponerende på vejen. Ikke mindst med M Competition-pakken, der fås som ekstraudstyr. Pakken optimerer motorydelsen til 450 hk og indeholder derudover en række innovative motorsportsteknologier, som trimmer bilens sporty karakter. Den specialkonfigurerede adaptive M undervogn, det aktive M differentiale, M Servotronic og den 7-trins M dobbeltkoblingsgearkasse er alle med til at flytte grænserne for, hvad BMW M3 Sedan og du kan præstere.
BMW M3 Sedan:
Brændstofforbrug i km/liter (blandet kørsel): 10,9 (12,0)
CO2-udledning i g/km (blandet kørsel): 209 (194)
Værdierne i parentes gælder modellerne med 7-trins M dobbeltkoblingsgearkasse med Drivelogic.
Værdierne for brændstofforbrug er beregnet på grundlag af NEDC-kørselscyklussen og afhænger af den valgte fælg- og dækstørrelse. De viste modeller omfatter ekstraudstyr.
HERTIL OG LIDT LÆNGERE.
Det er tydeligt at se, at BMW M3 Sedan er en toptrimmet performance model, også når den er væk fra racerbanen. Køreegenskaberne er altid ekstremt præcise og dynamiske – ikke mindst i krævende situationer. Det er her, den stærke M motor leverer sine kræfter med stort overskud og høj præcision og altid i fint afmålte doser via den manuelle 6-trins-gearkasse eller – helt uden afbrydelser – via dobbeltkoblingsgearkassen med syv geartrin.
M COMPETITION-PAKKE.
Takket være optimeret motorydelse og en specialkonfigureret adaptiv M undervogn leverer M Competition-pakken markant forbedret køredynamik. M sportsudstødningen med dobbelte, mørkforkromede afgangsrør sikrer en kraftfuld og potent motorlyd. Pakken omfatter også M sportssæder i letvægtsudførelse samt eksklusive 20-tommer M dobbeltegerfælge med forskellige dækstørrelser.
Køredynamiske highlights fra M Competition-pakken
Ydelsen fra den 6-cylindrede M TwinPower Turbo-benzinmotor er øget til 450 hk (331 kW). M sportsudstødningen leverer en kraftfuld og karakteristisk motorlyd med gåsehudsgaranti. M sportssæderne i letvægtsopbygning har mulighed for at justere bredden på ryglænet, som er designet med lodrette åbninger. Sikkerhedsselerne ved forsæderne er designet med M striber. Den specialkonfigurerede adaptive M undervogn sikrer optimalt vejgreb, forbedret traktion og mere dynamiske køreegenskaber.
Udvendige highlights fra M Competition-pakken
M Competition-pakken tilfører det udvendige design eksklusive, smedede og højglansdrejede 20-tommer M stjerneegerfælge 666 M med forskellige dækstørrelser. Bilens sporty stil fremhæves med BMW Individual Shadow Line, som på denne model også omfatter sort højglans på dobbeltnyren, luftindtagene i forskærmen samt modelemblemet og rundes af med mørkforkromede afgangsrør.
6-trins manuel M gearkasse
Vægten er reduceret med 12 kg i forhold til den traditionelle manuelle gearkasse, og M gearkassevarianten i BMW M3 Sedan er desuden mere kompakt og et godt eksempel på vores intelligente letvægtskoncept. Indvendigt i gearkassen sikrer nye kulfiberforinger i synkroniseringsringene højere komfort ved gearskift, og et tørsumpsmøringssystem sikrer en mere effektiv olieforsyning.
7-trins M dobbeltkoblingsgearkasse
Skift gear uden afbrydelser i fremdriften, uden at bruge koblingen og uden at miste fart – 7-trins M dobbeltkoblingsgearkassen med Drivelogic gør det muligt. Gearene kan skiftes automatisk eller manuelt ved hjælp af gearskiftekontakter på rattet eller via gearvælgeren. Launch Control sikrer maksimal acceleration fra stående start.
AKTIVT M DIFFERENTIALE.
Det aktive M differentiale optimerer vejgrebet og stabiliteten ved vognbaneskift, når du accelererer ud af et sving eller kører gennem svinget med høj fart og på skiftende vejunderlag. Vejgrebet optimeres ved hjælp af en elektronisk styret enhed, der reducerer forskellen i omdrejninger mellem baghjulene.
ADAPTIV M UNDERVOGN.
Ved elektronisk at regulere støddæmperne sørger den adaptive M undervogn for automatisk at trimme bilen, så den er perfekt sat op til de aktuelle vejforhold. Undervognsopsætningen kan trimmes til høj komfort eller sportslig dynamik via køreprogrammerne COMFORT, SPORT og SPORT+ og Driving Experience Control-systemet.
Launch Control
Launch Control sikrer maksimal acceleration fra stående start. Elektronikken justerer motoren til de perfekte startomdrejninger, og M dobbeltkoblingsgearkassen sætter hele tiden gearskiftepunkterne, så motorens optimale omdrejningsområde bevares, når der skiftes til næste gear.
M Driver’s Package
M Driver's Package øger tophastigheden til 280 km/t. Du kan bestille M Driver's Package ved købet af en ny bil eller tilkøbe pakken efterfølgende. Alle øvrige tekniske data er uændrede efter installationen. Pakken indeholder også en adgangsbillet til et BMW M Intensive Training-kursus som en del af BMW Driving Experience.
M Drive
M Drive tillader individuel konfigurering af DSC-funktionen, opsætningen af Head-Up Displayet samt personlige profiler – lige fra komfortabel cruising og hele vejen op til et ekstremt sporty setup med høj respons – ved at justere motor-, støddæmper- og styretøjsparametre sammen med gearkassens karakteristik. Funktionerne aktiveres via de to M knapper, der er integreret i multifunktionsrattet.
M Servotronic
M Servotronic tilpasser mængden af servohjælp til hastigheden og sikrer, at styreresponsen er direkte og præcis ved selv høj fart. Systemet sikrer høj styrekomfort ved at minimere de kræfter, der behøves for at dreje rattet, så parkering, manøvrering og kørsel på snævre og snoede veje altid foregår med maksimal smidighed.
M Dynamic Mode
M Dynamic Mode er en underfunktion til Dynamic Stability Control (DSC), som tillader en vis mængde hjulspin, hvorved køredynamikken får et markant løft. Hvor DSC modvirker understyring og overstyring, giver M Dynamic Mode mulighed for at udforske bilens fulde køredynamiske potentiale. Dog er der stadig adgang til hjælpen fra DSC-systemet.
ROBUSTE BREMSER.
Bremsesystemet er en vigtig del af den dynamiske køreoplevelse bag rattet i BMW M3 Sedan. M kompoundbremserne og de kulfiber-keramiske M bremser (ekstraudstyr) er begge kendetegnet ved deres høje præcision og effektivitet, som sikrer, at begge bremsesystemer leverer topydelser inden for både dynamik og performance.
M kompoundbremser
Takket være brugen af forskellige materialer opnår M kompoundbremserne imponerende decelerationsværdier, samtidig med at de er ekstremt stabile og slidstærke. De vejer også mindre, hvilket har en positiv effekt på dynamikken og accelerationen. De højtydende M bremser kendes på de metalblå kalibre med M logo.
M kulfiber-keramisk bremseanlæg
Det kulfiber-keramiske bremseanlæg fra BMW M leverer bremsekraften mere direkte. Anlægget er rustfrit, ekstremt slidstærkt, tåler højere varmegrader og bidrager til at sænke bilens totalvægt, hvilket har en positiv effekt på dynamikken og accelerationen. Dette tekniske specialudstyr kendes på de guldfarvede kalibre med M logo.
Afhængigt af driftsforholdene og brugsmønsteret kan der forekomme driftsstøj fra bremserne, lige inden bilen holder helt stille, særligt ved våde vejforhold. Dette skyldes egenskaberne hos de anvendte materialer. Påvirkningen fra fugt og vejsalt kan medføre, at anlæggets bremseevne reduceres til at være på højde med et traditionelt bremseanlæg. Dette kan kortvarigt opleves som en reduceret bremseevne, som kan modvirkes ved at træde kraftigere på bremsepedalen, hvis dette er påkrævet.
Brændstofforbrug og CO2-udledning.
Værdierne i parentes gælder modellerne med 7-trins M dobbeltkoblingsgearkasse med Drivelogic.
Værdierne for brændstofforbrug er beregnet på grundlag af NEDC-kørselscyklussen og afhænger af den valgte fælg- og dækstørrelse. De viste modeller omfatter ekstraudstyr.
Værdierne angives ikke for et bestemt køretøj og er ikke en del af tilbuddet, men har alene til formål at gøre det muligt at sammenligne forskellige biltyper. Den CO2-udledning, der genereres ved fremstilling og levering af brændstof eller andre energikilder, indgår ikke i beregningen af CO2-udledningen, hvilket er i tråd med bestemmelserne i EF-direktivet 1999/94/EF.