PERFORMANCE+

BMW M

Køredynamikken i BMW M3 Sedan.

Overbevisende på racerbanen. Imponerende på vejen. Ikke mindst med M Competition-pakken, der fås som ekstraudstyr. Pakken optimerer motorydelsen til 450 hk og indeholder derudover en række innovative motorsportsteknologier, som trimmer bilens sporty karakter. Den specialkonfigurerede adaptive M undervogn, det aktive M differentiale, M Servotronic og den 7-trins M dobbeltkoblingsgearkasse er alle med til at flytte grænserne for, hvad BMW M3 Sedan og du kan præstere.

 

 

 

BMW M3 Sedan:
Brændstofforbrug i km/liter (blandet kørsel): 10,9 (12,0)
CO2-udledning i g/km (blandet kørsel): 209 (194)

Værdierne i parentes gælder modellerne med 7-trins M dobbeltkoblingsgearkasse med Drivelogic.

Værdierne for brændstofforbrug er beregnet på grundlag af NEDC-kørselscyklussen og afhænger af den valgte fælg- og dækstørrelse. De viste modeller omfatter ekstraudstyr.

Læs mere
PERFORMANCE+Køredynamikken i BMW M3 Sedan.

HERTIL OG LIDT LÆNGERE.

Det er tydeligt at se, at BMW M3 Sedan er en toptrimmet performance model, også når den er væk fra racerbanen. Køreegenskaberne er altid ekstremt præcise og dynamiske – ikke mindst i krævende situationer. Det er her, den stærke M motor leverer sine kræfter med stort overskud og høj præcision og altid i fint afmålte doser via den manuelle 6-trins-gearkasse eller – helt uden afbrydelser – via dobbeltkoblingsgearkassen med syv geartrin.

M COMPETITION-PAKKE.

Takket være optimeret motorydelse og en specialkonfigureret adaptiv M undervogn leverer M Competition-pakken markant forbedret køredynamik. M sportsudstødningen med dobbelte, mørkforkromede afgangsrør sikrer en kraftfuld og potent motorlyd. Pakken omfatter også M sportssæder i letvægtsudførelse samt eksklusive 20-tommer M dobbeltegerfælge med forskellige dækstørrelser.

  • Køredynamiske highlights fra M Competition-pakken
  • Udvendige highlights fra M Competition-pakken

GEARKASSER TIL BMW M3 SEDAN.

Muligheden for at vælge mellem en 6-trins manuel M gearkasse og en 7-trins M dobbeltkoblingsgearkasse til BMW M3 Sedan giver dig også frie hænder til at vælge, hvordan du ønsker at få pulsen sendt fra 0 til 180. Begge er garanter for maksimal køreglæde.

  • 6-trins manuel M gearkasse
  • 7-trins M dobbeltkoblingsgearkasse

AKTIVT M DIFFERENTIALE.

Det aktive M differentiale optimerer vejgrebet og stabiliteten ved vognbaneskift, når du accelererer ud af et sving eller kører gennem svinget med høj fart og på skiftende vejunderlag. Vejgrebet optimeres ved hjælp af en elektronisk styret enhed, der reducerer forskellen i omdrejninger mellem baghjulene.

ADAPTIV M UNDERVOGN.

Ved elektronisk at regulere støddæmperne sørger den adaptive M undervogn for automatisk at trimme bilen, så den er perfekt sat op til de aktuelle vejforhold. Undervognsopsætningen kan trimmes til høj komfort eller sportslig dynamik via køreprogrammerne COMFORT, SPORT og SPORT+ og Driving Experience Control-systemet.

365 DAGE MED MOTORSPORTSFEEL.

Overførslen af avanceret motorsportsteknologi til produktionen af sportslige biler er en af kernekompetencerne hos BMW M GmbH. Det er årsagen til, at BMW M3 Sedan opnår perfekt balance mellem adrenalinpumpende ydelse og praktiske hverdagskvaliteter.

  • Launch Control
  • M Driver’s Package
  • M Drive
  • M Servotronic
  • M Dynamic Mode

ROBUSTE BREMSER.

Bremsesystemet er en vigtig del af den dynamiske køreoplevelse bag rattet i BMW M3 Sedan. M kompoundbremserne og de kulfiber-keramiske M bremser (ekstraudstyr) er begge kendetegnet ved deres høje præcision og effektivitet, som sikrer, at begge bremsesystemer leverer topydelser inden for både dynamik og performance.

  • M kompoundbremser
  • M kulfiber-keramisk bremseanlæg

Brændstofforbrug og CO2-udledning.

  • Værdierne i parentes gælder modellerne med 7-trins M dobbeltkoblingsgearkasse med Drivelogic.

    Værdierne for brændstofforbrug er beregnet på grundlag af NEDC-kørselscyklussen og afhænger af den valgte fælg- og dækstørrelse. De viste modeller omfatter ekstraudstyr.

    Værdierne angives ikke for et bestemt køretøj og er ikke en del af tilbuddet, men har alene til formål at gøre det muligt at sammenligne forskellige biltyper. Den CO2-udledning, der genereres ved fremstilling og levering af brændstof eller andre energikilder, indgår ikke i beregningen af CO2-udledningen, hvilket er i tråd med bestemmelserne i EF-direktivet 1999/94/EF.