Vores værktøj til at administrere din tilladelse til vores brug af cookies er midlertidigt offline. Derfor mangler der muligvis nogle funktioner, der kræver dit samtykke til brug af cookies.
KØREOPLEVELSER, DER GØR DIG HELT ELEKTRISK.
Udledningsfrit motorkoncept til storbyens trafik.
At finde nye mobilitetsløsninger betyder, at man må tænke langt videre end blot miljø og dynamisk køreglæde. Det innovative BMW eDrive-motorkoncept er udledningsfrit og byder på unik køreglæde og samtidig en afslappende, næsten helt lydløs køreoplevelse.
At finde nye mobilitetsløsninger betyder, at man må tænke langt videre end blot miljø og dynamisk køreglæde. Det innovative BMW eDrive-motorkoncept er udledningsfrit og byder på unik køreglæde og samtidig en afslappende, næsten helt lydløs køreoplevelse.
BMW eDRIVE.
BMW eDrive er en innovativ nyudvikling inden for rammerne af BMW EfficientDynamics-teknologien. Den imponerende dynamiske elmotor, der er udviklet og produceret af BMW, sørger sammen med højvoltbatteriet med litium-ion-teknologi og intelligent energistyring for ren køreglæde og effektivitet. BMW i3 er perfekt afstemt til kørselsbehovet i byen og har samtidig overskud til længere ture, uden at du behøver at bekymre dig om rækkevidden.
Elmotor
Elmotoren i BMW i3 er perfekt afstemt til kørsel i byen og yder 170 hk (125 kW) ved et drejningsmoment på 250 Nm. Drejningsmomentet er her, som ved alle elmotorer, til rådighed hele tiden og skal ikke først opbygges via motoromdrejningerne, som det kendes fra forbrændingsmotorerne. Det gør BMW i3 ekstremt smidig i enhver situation og sikrer imponerende acceleration. BMW i3 accelererer fra 0 til 60 km/t på under 4 sek., og 100 km/t er nået på blot 7,2 sek. (7,9 sek. i modellen med Range Extender). Mindst lige så imponerende: Den nærmest helt lydløse køreoplevelse.
Højvoltbatteri med litium-ion-teknologi
Energiforsyningen til motoren og alle øvrige bilfunktioner sker via et specialudviklet højvoltbatteri med litium-ion-teknologi, som sætter helt nye standarder for energieffektivitet. Højvoltbatteriets intelligente varme-kølesystem sikrer, at batteriydelsen (og dermed bilens rækkevidde) ikke i samme grad påvirkes af temperatursvingninger, som det er normalt ved batterier af denne type, hvilket er med til at forlænge battericellernes levetid og samtidig øge ydeevnen markant. Der ydes en garanti på 8 år eller 100.000 km på højvoltbatteriet.*
Med det medfølgende ladekabel kan batteriet lades op til 80 % på 6 til 8 timer.* Med ladestationen Wallbox Pure (ekstraudstyr) forkortes ladetiden med ca. 30 %.
*ved en strømstyrke på 16 AIntelligent energistyring
For at sikre den bedst mulige rækkevidde i alle situationer er der ved udviklingen af BMW i3 blevet lagt særlig stor vægt på at holde strømforbruget hos de elektriske komponenter så lavt som muligt. Varmeapparatet i kabinen bruger således op til 30 % mindre strøm i forhold til et konventionelt elektrisk varmeapparat. Der anvendes energibesparende lysdioder til kabinebelysningen og som ekstraudstyr også til bilens udvendige lygter.
Derudover giver elmotoren også mulighed for at bremse via speederen. Når bilens fører letter foden fra speederen, bliver elmotoren til en generator, som oplader højvoltbatteriet med den strøm, som genvindes fra bevægelsesenergien. Ved denne genvinding af energi genereres der et bremsemoment, som medfører en effektiv nedbremsning af bilen – og samtidig belønner det forudseende kørsel.
250 Nm TORQUE FROM A STANDING START.
Den momentstærke elmotor i BMW i3 trækker majestætisk fra den øvrige trafik og henviser selv meget kraftigere biler til sekundære placeringer på de første meter.
BMW i3 glider næsten helt lydløst gennem byens trafik. Med motorens kraftige moment, baghjulstræk og en kompakt vendediameter er den både dynamisk og smidig.
250 Nm TORQUE FROM A STANDING START.
Den momentstærke elmotor i BMW i3 trækker majestætisk fra den øvrige trafik og henviser selv meget kraftigere biler til sekundære placeringer på de første meter.
BMW i3 glider næsten helt lydløst gennem byens trafik. Med motorens kraftige moment, baghjulstræk og en kompakt vendediameter er den både dynamisk og smidig.
DYNAMIK.
Fascinerende køredynamik.
Innovativ køreglæde. Kombinationen af en kraftig elmotor, der med sit enorme permanente drejningsmoment sikrer imponerende accelerationsværdier, bilens meget lave tyngdepunkt og en nærmest perfekt vægtfordeling giver BMW i3 fascinerende dynamiske køreegenskaber.
Elmotorens høje drejningsmoment er til rådighed i et meget stort omdrejningsområde, og det sikrer den homogene kraftudvikling. Gearkassen er udviklet med kun ét geartrin, som via elektroniske reguleringskredsløb sørger for at sende kræfterne til baghjulene og at accelerere BMW i3 jævnt og uden krafttab til tophastigheden på 150 km/t.
RÆKKEVIDDE.
I de seneste år har testkunder tilbagelagt mere end 20 mio. kilometer i eldrevne biler fra BMW Group. Alle disse erfaringer har vi kunnet trække på ved udviklingen af motorkonceptet i BMW i3, hvor det ved typisk pendlerkørsel kun vil være nødvendigt at lade højvoltbatteriet op hver anden eller tredje dag – BMW i3, der har en rækkevidde på op til 160 km*, er dermed perfekt egnet til hverdagens transportbehov. BMW i3 med Range Extender øger endda bilens aktionsradius til imponerende 300 km*. Bilens dynamiske rækkeviddedisplay viser dig, hvilke destinationer du umiddelbart vil kunne nå, og afhængigt af din destination anbefaler rækkeviddeassistenten dig at skifte til køreprogrammet ECO PRO, som kan forlænge den rent elektriske rækkevidde med ca. 30 %.*
* intern forbrugsmåling foretaget af BMW. Rækkevidden afhænger af forskellige faktorer, herunder især personlig kørestil, vejens beskaffenhed, udetemperaturen, brug af varme-/klimaanlæg og forvarmningsfunktion.
Køreprogrammer
I den sportslige og komfortable standardindstilling COMFORT kan BMW i3 tilbagelægge op til 160 km*. Med køreprogrammet ECO PRO, som tilpasser speederkarakteristikken og trækker mindre ydelse, kan du forlænge rækkevidden med op til 20 km.* ECO PRO+ er målrettet til at forlænge rækkevidden. Tophastigheden i BMW i3 begrænses til 90 km/t, og forbrugsenheder såsom varme- eller klimaanlæg kører i energispareprogrammer. I forhold til COMFORT-programmet kan dette forlænge rækkevidden med helt op til 40 km.*
* intern forbrugsmåling foretaget af BMW. Rækkevidden afhænger af forskellige faktorer, herunder især personlig kørestil, vejens beskaffenhed, udetemperaturen, brug af varme-/klimaanlæg og forvarmningsfunktion.
RANGE EXTENDER.
Ekstra rækkevidde.
Med en rækkevidde på op til 160 km* i standardprogrammet COMFORT klarer BMW i3 langt de fleste køreture, som en typisk pendlerbil bruges til. Hvis du har brug for jævnligt at tilbagelægge større afstande i BMW i3, så kan du med ekstraudstyret Range Extender (REx) øge rækkevidden helt op til 300 km.* Rækkeviddeforlængeren REx er en lille, ekstremt vibrationssvag og lydsvag benzinmotor. Denne motor driver en generator, som lader højvoltbatteriet op med strøm, så du kan køre videre.
* intern forbrugsmåling foretaget af BMW. Rækkevidden afhænger af forskellige faktorer, herunder især personlig kørestil, vejens beskaffenhed, udetemperaturen, brug af varme-/klimaanlæg og forvarmningsfunktion.
Brændstofforbrug/CO2-udledning
Værdier for brændstofforbrug, CO2-udledning og energiforbrug for de anførte modeller: BMW i3: Energiforbrug ved blandet kørsel: 12,9 kWh/100 km; CO2-udledning ved blandet kørsel: 0 g/km BMW i3 med Range Extender: Energiforbrug ved blandet kørsel: 13,5 kWh/100 km; brændstofforbrug ved blandet kørsel: 166,7 km/liter; CO2-udledning ved blandet kørsel: 13 g/km
Yderligere oplysninger om det officielle brændstof- og energiforbrug og den officielle CO2-udledning for nye personbiler fås på adressen www.hvorlangtpaaliteren.dk. Værdierne for brændstofforbrug, CO2-udledning, strømforbrug og energiklasse afhænger af den valgte fælg- og dækstørrelse. Værdierne angives ikke for et bestemt køretøj og er ikke en del af tilbuddet, men har alene til formål at gøre det muligt at sammenligne forskellige biltyper. Den CO2-udledning, der genereres ved fremstilling og levering af brændstof eller andre energikilder, indgår ikke i beregningen af CO2-udledningen, hvilket er i tråd med bestemmelserne i EF-direktivet 1999/94/EF.