Vores værktøj til at administrere din tilladelse til vores brug af cookies er midlertidigt offline. Derfor mangler der muligvis nogle funktioner, der kræver dit samtykke til brug af cookies.
BMW 6-SERIE CABRIOLET: KØREDYNAMIK OG EFFEKTIVITET.
Dynamik med luft som aldrig før.
De momentstærke motorer og avancerede undervognsteknologier er perfekt afstemt og sikrer suveræn køreglæde, der løftes til nye højder af den dynamiske lyd fra sportsudstødningen. Den enorme dynamik og smidighed, der kendetegner BMW 6-serie Cabriolet, kommer i særlig grad til udtryk i BMW EfficientDynamics-teknologierne, de effektive BMW TwinPower Turbo-motorer og 8-trins Steptronic-sportsgearkasserne.
De momentstærke motorer og avancerede undervognsteknologier er perfekt afstemt og sikrer suveræn køreglæde, der løftes til nye højder af den dynamiske lyd fra sportsudstødningen. Den enorme dynamik og smidighed, der kendetegner BMW 6-serie Cabriolet, kommer i særlig grad til udtryk i BMW EfficientDynamics-teknologierne, de effektive BMW TwinPower Turbo-motorer og 8-trins Steptronic-sportsgearkasserne.
BMW EFFICIENTDYNAMICS.
Hvad enten målet er maksimal ydelse eller minimalt forbrug, så drejer det sig hos BMW i sidste ende altid om ren køreglæde. BMW EfficientDynamics er navnet på den strategi fra BMW, som sigter mod at reducere forbruget af brændstof og mængden af udledning, samtidig med at køredynamikken og køreglæden maksimeres. Der er tale om teknologier, som omfatter motor og drivlinje, energistyring og bilkonceptet som helhed med afsæt i BMW EfficientLightweight-konstruktionsprincippet – og de er standard i alle nye BMW modeller.
Den aktuelle generation af benzin- eller dieseldrevne BMW TwinPower Turbo-motorer er garant for endnu højere ydelse og samtidig endnu lavere forbrug. Bilernes optimerede aerodynamik yder et andet vigtigt bidrag til at øge den samlede effektivitet.
SPORTSUDSTØDNING.
Den sprøde lyd fra sportsudstødningen passer perfekt til bilens sportslige koncept. Lyden påvirkes af integrerede udstødningsspjæld, som er koblet til de køreprogrammer, bilens fører vælger med Driving Experience Control-knappen. De dynamiske køreprogrammer SPORT og SPORT+ ledsages således af et sportsligt og markant lydspor, mens de mere komfortorienterede programmer trimmer udstødningslyden til en mere dæmpet akustik, der passer til den luksuriøse køreoplevelse.
Kraftfuld og unik.
KØREDYNAMIK.
Det, der virker let og ligetil, er som regel resultatet af en masse hårdt arbejde. BMW 6-serie Cabriolet er ingen undtagelse. Styretøjets lethed forudsætter en undervognsopsætning, der er trimmet ned til mindste detalje. BMW EfficientDynamics-teknologierne såsom de momentstærke 6- og 8-cylindrede BMW TwinPower Turbo-motorer og 8-trins Steptronic-sportsgearkassen gør denne åbne BMW 6-serie til det, den er: En dynamisk Cabriolet, der gør det legende let at nyde solen, vinden og hele køreoplevelsen.
Undervogn
BMW 6-serie Cabriolet begejstrer med præcise køreegenskaber og suveræn retningsstabilitet. Undervognen skaber de tekniske forudsætninger for bilens optimale kontakt til vejen, som sikrer suveræne køreegenskaber uanset vejens beskaffenhed. Undervognen på BMW 6-serie Cabriolet forener en række nøjagtigt afstemte tekniske komponenter, en perfekt akselvægtfordeling på 50/50 og det klassiske BMW baghjulstræk.
Mens bagakslen sørger for at overføre motorens kræfter til vejen med størst mulig dynamik, kan styretøjet arbejde helt uden at blive påvirket af kraftoverførslen. Forakslen med dobbeltledsfjederben og integralbagakslen er begge en del af undervognen. Begge aksler er for størstedelens vedkommende opbygget i aluminium, som medvirker til at holde bilens samlede vægt lav. For mindre er vejen til mere: Mindre masse, mere dynamik, mere komfort og mere sikkerhed.Integral aktiv styring
Integral aktiv styring til baghjulstrukne modeller kombinerer medstyrende baghjul med variabel udveksling af styretøjet på forakslen. Ved hastigheder op til ca. 60 km/t drejer baghjulene i modsat retning af forhjulene. Det gør, at bilen kan køres mere smidigt og er lettere at manøvrere, som om akselafstanden var kortere. Ved hastigheder over ca. 60 km/t drejer baghjulene i samme retning som forhjulene. Nu føles det lige omvendt, som ved en større akselafstand, med forbedret stabilitet og komfort til følge – ikke mindst ved hurtige eller pludselige vognbaneskift.
Driving Experience Control inkl. ECO PRO
Med Driving Experience Control kan du vælge mellem COMFORT, der er standardindstillingen for motor- og gearkasseparametre, ECO PRO, der trimmer bilen til maks. effektivitet, og SPORT, som frigør ekstra dynamisk potentiale. Når du aktiverer køreprogrammet ECO PRO, trimmer du karakteristikken for speederen, drivlinjen og klimaanlægget til en mere forbrugsorienteret profil.
Køreprogrammet ECO PRO sænker brændstofforbruget med op til 20 %. Funktionerne coasting, Route-Ahead Assistant og ECO PRO Route byder ind med yderligere besparelser. Funktionen Route-Ahead Assistant anvender navigationssystemet til at spejde fremad og give dig tips til kørslen. Hvis der efter næste sving står en farttavle, anbefaler systemet fx, at du tager farten af, allerede inden du når hen til svinget.
En anden funktion, der hjælper dig med at spare på de dyre dråber, er ruteberegningsfunktionen ECO PRO Route. Med udgangspunkt i mængden af trafik, din kørestil og landskabets profil beregner denne funktion den rute, der giver det lavest mulige brændstofforbrug. Med coastingfunktionen kører bilen i friløb med op til 160 km/t, så snart du løfter foden fra speederen uden samtidig at træde på bremsen. I SPORT Mode reagerer bilen mere direkte, hvilket muliggør en endnu mere sportslig kørestil.
8-TRINS STEPTRONIC-SPORTSGEARKASSE.
8-trins Steptronic-sportsgearkassen tilpasser sig efter din kørestil, hvad enten du foretrækker at cruise komfortabelt af sted eller at se næste sving som en dynamisk udfordring, der skal tackles. Automatgearkassen giver dig mulighed for at gribe manuelt ind i begivenhederne, hvis du måtte ønske det. Du kan skifte gear med gearskiftekontakterne på rattet eller med gearvælgeren i dynamisk design.
I køreprogrammet SPORT er skiftekarakteristikken optimeret til maksimal ydelse. Udlægningen med otte geartrin sikrer samtidig, at motoren holdes i det optimale omdrejningsområde, hvor den bedst kan udfolde sin styrke og effektivitet. Det giver hurtigere mellemaccelerationer i forbindelse med fx overhalinger.
Ved høje hastigheder holder det ottende gear omdrejningerne, og dermed også forbruget og støjniveauet, lave. Det medvirker den nyudviklede og mere effektive konverterkobling også til. 8-trins Steptronic-sportsgearkassen leverer suveræn skiftekomfort og den bedst mulige effektivitet.
Launch Control
Launch Control er en funktion i 8-trins Steptronic-sportsgearkassen, som giver dig den maksimale acceleration fra stående start. Du starter med at aktivere DTC-funktionen (Dynamic Traction Control) med et kort tryk på DSC-knappen (Dynamic Stability Control), så sætter du gearvælgeren i ”S”, træder hårdt på bremsepedalen og træder speederen i bund til kickdown. Så slipper du bremsen, mens speederen holdes i bund, hvorefter bilen accelererer med maksimal kraft, indtil du igen slipper speederen. Denne funktion er yderst populær hos kørere med masser af benzin i blodet.
BMW xDRIVE.
Det intelligente firehjulstræk BMW xDrive tilpasser sig selv de vanskeligste vejforhold og sørger for, at bilen altid er på vej med det bedst mulige vejgreb. xDrive og Dynamic Stability Control (DSC) sørger sammen for høj sikkerhed og stabilitet. xDrive, der styres via DSC-sensorerne, sørger for at fordele trækkraften fleksibelt og hurtigt mellem akslerne for at forhindre over- eller understyring i svingene, hvilket sikrer fremragende retningsstabilitet. Samtidig sikrer det hurtig og sikker acceleration selv på glat underlag eller stejle stigninger. Ved kritiske vejforhold behøver DSC-systemet ikke at gribe ind så ofte. På denne måde forener BMW xDrive fordelene ved firehjulstræk – vejgreb, retningsstabilitet og sikkerhed – med den køredynamik, der altid har kendetegnet BMW.
INTELLIGENT ENERGISTYRING.
Køreprogrammet ECO PRO
Køreprogrammet ECO PRO kan hjælpe dig med at reducere dit brændstofforbrug med op til 20 % (ifølge en forbrugsmåling foretaget af BMW), hvis du følger alle anbefalinger og tilpasser din kørestil. Funktionerne coasting, Route-Ahead Assistant og ECO PRO Route kan bidrage med yderligere 5 % sparepotentiale.
Coastingfunktionen afbryder forbindelsen mellem drivlinjen og motoren, så bilen ruller videre ved egen kraft (på engelsk ”coasting”), så snart du løfter foden fra speederen mellem 50 og 160 km/t og ikke bremser. Funktionen Route-Ahead Assistant kan ved behov bryde ind i coasting-tilstanden.
Route-Ahead Assistant anvender navigationsdata til at forudse sving, byzoner, rundkørsler, hastighedsbegrænsninger og motorvejsfrakørsler og kan således give dig anbefalinger til, hvornår du bør løfte foden fra speederen.
ECO PRO Route viser dig altid den mest brændstofeffektive vej under hensyntagen til den aktuelle trafik, kørestil og vejforhold. Bilcomputeren viser dig udtrykt i procent, hvor meget brændstof, du kan spare ved at følge ruteanbefalingen fra ECO PRO Route.Automatisk start/stop-funktion
Den automatiske start/stop-funktion sikrer, at bilen ikke unødigt bruger brændstof, når du holder stille. Ved lysregulerede kryds og i stop-and-go-trafik udnytter den automatiske start/stop-funktion det givne sparepotentiale og standser motoren, så snart gearkassen er sat i ”N”, og bilen er bremset helt ned.
En indikator i informationsdisplayet lyser op, når funktionen er aktiveret. Så snart du igen slipper bremsen, starter motoren øjeblikkeligt.
Det koster hverken på komfort- eller sikkerhedskontoen, da funktionen ikke aktiveres, så længe motoren ikke er driftsvarm, så længe temperaturen i kabinen ikke har nået det ønskede niveau, så længe batteriet ikke er optimalt opladet, eller hvis du drejer på rattet. En central styreenhed starter motoren, mens bilen holder stille, hvis bilen fx ruller, eller hvis forruden er ved at dugge til. Du kan til enhver tid vælge at slå den automatiske start/stop-funktion fra.Genvinding af bremseenergi
Ved enhver nedbremsning frigives der kinetisk energi, som indtil nu er gået til spilde. Teknologien genvinding af bremseenergi udnytter dette hidtil spildte potentiale og producerer strøm af den energi, som frigøres, når bilens fører løfter foden fra speederen eller bremser. Det sender strøm til bilens batteri. Takket være dette intelligente energistyringssystem behøver generatoren ikke længere at arbejde uafbrudt. Resultatet: Brændstofforbruget reduceres, og motorydelsen stiger – og det er helt i tråd med BMW EfficientDynamics.